foto: Redakce, PrahaIN.cz/Ukázková kuchyně
ROZHOVOR: V září redakce PrahaIN.cz přinesla zkušenost zákaznice Datartu. Za 700 korun prodejce slibuje vynesení zásilky až do bytu, zapojení nového spotřebiče a také odpojení a odnos starého. Je v tom ale háček. Tato nabídka se totiž nevztahuje na vestavné spotřebiče.
Naše čtenářka si v září koupila novou myčku. „Prostě mi řekli, že jsem si to měla vytáhnout sama, že tohle nedělají. Že dělají jenom volně stojící spotřebiče. Takže mi doma zůstaly dvě myčky. Stará nefunkční v lince a nová nezapojená v krabici,“ uvedla. Nepomohly prý prosby ani nabídka úplatku. Pracovníci zkrátka po několika minutách odjeli. Cenu za dopravu si samozřejmě účtovali celou (více ZDE).
V souvislosti s uvedeným textem se na naši redakci v říjnu obrátila žena, tentokrát zákaznice společnosti Planeo. Objednala si novou troubu a spolu s tím odvoz staré. Vybrala si službu Premium, určenou zejména pro dopravu velkých domácích spotřebičů a také pro zákazníky, kteří chtějí mít výměnu spotřebiče zcela bez starostí.
Identitu ženy naše redakce zná. Kvůli tomu, že žije na malé obci a nechce mít problémy, však odmítla zveřejnit své jméno. Server PrahaIN.cz měl možnost vidět i finální podobu kuchyně, kterou však nakonec naše čtenářka kvůli případné identifikaci rovněž odmítla zveřejnit. Důvod, proč se na nás obrátila, je přitom prozaický.
To jsme si nedomluvili
„Vybrala jsem si novou troubu do kuchyně, protože stará už zlobila. Planeo znám, několikrát jsem tam v minulosti nakupovala a nikdy s tím nebyl problém. Ten nastal až teď, přitom šlo pouze o ochotu. Zaplatila jsem si dodání nové trouby, odvoz krabic a starého spotřebiče. To všechno se stalo,“ uvádí žena.
Do jejího domu se na domluvený čas dostavili dva technici. Udělali vše, co měli. Žena je nakonec požádala o to, zda by jí nový spotřebič nepomohli vsunout do připravené skříňky, kde předtím měla starou troubu. „A to se ukázalo jako neřešitelný problém. Starší z dvojice mi řekl, že na tom jsme nebyli domluvení. Úplně jsem nechápala, jak to myslí. Nová trouba stála uprostřed kuchyně asi jeden metr od skříně. Jsem sama ženská, je mi 65 let, dvakrát jsem je prosila pouze o to, aby se ohnuli a pomohli mi s tím dovnitř, že ji sama neunesu. Marně. Neudělali to. Vzali vše ostatní a odjeli,“ uvedla naše čtenářka.
Ještě ten večer se prý obrátila na souseda a společnými silami zasadili a zapojili nový spotřebič. „Neumím si představit, že by za mnou přišel někdo s prosbou o pomoc a já ho takto odmítla. Mám to v sobě už druhý týden. Tu troubu jsme tam dali a zapojili ji asi za tři minuty. Na Planeo se nezlobím, to není o firmě, ale o lidech,“ uzavřela svůj příběh.
Jaké jsou rozdíly ve službách
Z informací poskytnutých od prodejce vyplynulo, že prémiová služba skutečně zahrnuje pouze dodání spotřebiče, jeho vybalení, ekologickou likvidaci obalů a v případě zájmu i odvoz starého spotřebiče. Jeho instalaci pak zajišťuje jiná služba, a to Planeo Premium+. „Nová služba Premium+ se postará nejen o dopravu, ale i o profesionální instalaci spotřebičů a elektroniky. A to včetně instalace vestavěných spotřebičů a televizí všech úhlopříček. Veškeré úkony navíc provádí náš certifikovaný partner a spotřebiče tak neztrácejí zákonnou záruku,“ vysvětlil prodejce.
Dodejme, že standardní způsob dopravy s doručením je pouze k prvním dveřím. V takovém případě se o všechno ostatní musí postarat sám zákazník.