foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Penny Market, lustrační foto
PrahaIN.cz byla upozorněna na diskusi, která se v pondělí rozjela na profilu Penny Marketu na sociální sítí Facebook. Ústředním motivem byly dvě různé ceny, ačkoli se jednalo o jeden výrobek. Cenovka na regálu prý v několika případech neodpovídala realitě.
Týkalo se to hned několika prodejen i druhů zboží. Od toaletního papíru po hrnec na vaření. Správci sociálních sítí se ovšem snažili ve všech případech odpovídat a uvádět věci na pravou míru.
Debatu přitom začala obyčejná anonce, kdy potravinový řetězec publikoval leták se zlevněnou kávou Jihlavanka. Cena byla snížena o 56 procent. Jde prý o jasnou volbu. Lidé si to ovšem nemysleli.
Jako první se ozval Zbyněk Ch. Napsal, že byl v Brandýse nad Labem pro kuře. Cena za kus byla údajně 69.90, ovšem na kase stálo 114 korun. „Při dotazu ´proč´ jsem dostal přednášku o tom, že je to jen nejnižší cena, ale za tu se to prý neprodává. Raději jsem odešel, abych náhodou něco upřímného neřekl. Vaše slevy jsou jen na papíře,“ rozčílil se.
Penny se hájilo tím, že s největší pravděpodobností nešlo o částku za jedno kuře, ale za jeden kilogram. Zbyněk Ch. doplnil, že neví, že si měl zřejmě kuře koupit a odnést jej na Českou obchodní inspekci.
Psali jsme
Plýtvání jídlem je téma, které dokáže rozproudit mnoho emocí. Lidem vyhazování potravin vadí čím dál víc. Jak proti plýtvání bojují supermarkety,…
Bylo? Nebylo.
I další případ byl konkrétní. „V letáku na víkend byl v akci toaletní papír za 11.90, ale na prodejně stále za 19.90," zajímal se Jan S. Penny s ním celou záležitost řešilo mimo pozornost ostatních diskutujících. Doplňme, že se jednalo o dvouvrstvý toaletní papír Penny dlouhý 68 metrů.
I další případ vzbudil pozornost.
V tomto případě se jednalo o hrnec.
Podle zákaznice Evy P. u něj v regálu byla uvedena cena 230 korun, ale na pokladně už stál 539 korun. „Když jsem se ohradila, prodavačka se mě zeptala, za kolik bych hrnec chtěla. Řekla jsem, že za cenu uvedenou na regálu. Vrátila mi 310 korun a hotovo,“ doplnila zákaznice.
PrahaIN.cz prošla i starší diskuse (jsou ZDE), kde se podobné zkušenosti skloňují zcela běžně. Většinou se k nim přidává ještě nedostatek akčního zboží, případně jeho naprostá absence. V těchto případech nikdo za Penny reagovat nechtěl.