foto: Prague City Tourism/Nový dress code pražských průvodců
Hlavní město udělalo další krok ke kultivaci značky Praha v oblasti cestovního ruchu. Zaměstnanci pražských věží a turistických informačních center budou nově oblékat udržitelný dress code z dílen českých rodinných firem.
Od 1. července má být oblečení všech zaměstnanců pražských historických objektů a turistických center sjednoceno. V rámci kultivace značky Praha a rozvoje klientského servisu obléknou podle tiskové zprávy Prague City Tourism kolekci od designéra Vladimíra Staňka. Jde navíc o společensky a environmentálně odpovědné kousky, které se snaží jít příkladem v udržitelném přístupu veřejných i soukromých institucí.
Nový dress code oblečou kromě pracovníků pražských věží také zaměstnanci turistických informačních center, historické tramvaje číslo 42 a dispečinku průvodcovských služeb. Smyslem je vytvoření jednotného vizuálního standardu pro oficiální turistické služby garantované hlavním městem, čímž dojde i k jejich jasnému odlišení.
Udržitelnost a ekologie v první řadě
Sociálně a environmentálně odpovědný přístup při výrobě nového oblečení byl součástí zadání výběrového řízení. Preferovány pak byly malé a střední podniky využívající pracovní síly osob se zdravotním, sociálním nebo kulturním znevýhodněním. Stanovena byla také maximální vzdálenost místa výroby od sídla společnosti Prague City Tourism, čímž byla snížena uhlíková stopa výroby i následné dopravy.
Díky tomu vznikne nové oblečení pro turistické průvodce ve dvou českých rodinných firmách. Bavlněné části dodala vimperská firma Vavi Jiřího a Věry Vávrových a vlněné části pochází ze sociálního podniku Vitapur manželů Vlasty a Martina Veselíkových.
„Jsme nadšení, že se nám pro tvorbu oděvních kousků podařilo vybrat české rodinné podniky s dlouholetou tradicí a podpořit strukturálně postižený region. Rádi bychom tímto přístupem inspirovali i další velké firmy a instituce,” okomentovala environmentální a sociální přesah místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.
Psali jsme
Společnost Technická správa komunikací (TSK) otevřela v polovině června novou cyklostezku A 200 spojující pravý vltavský břeh s městskou částí…
Symboly jednotlivých věží na pohodlných pleteninách
O design letní i zimní varianty nového oblečení se postaral pražský návrhář Vladimír Staněk. Do svého návrhu použil symboly jednotlivých pražských věží, které rozpracoval do každé části oděvu v podobě vzoru a dezénu. Jednotlivé kousky pak kombinují královskou modrou barvu s bronzově zlatou.
Staněk pracuje s úplety a pleteninami z kvalitních materiálů, které jsou pohodlné na každodenní nošení. Kolekce počítá s každým ročním obdobím a nositelům nabízí dostatek volnosti v kombinování jednotlivých částí dle vlastní osobnosti.
„Spolupráce s Prahou byla báječná. Nový dress code jsem proto vytvořil tak, aby dokonale odrážel úroveň a atmosféru královského města. Kombinace barev má za úkol na první pohled zaujmout, stejně jako typy symbolů, které se na oděvech střídají. Věděl jsem, že kousky obléknou lidé nejrůznějších výšek a proporcí, proto jsou například rukávy řešeny raglánovým stylem, aby kousky vypadaly skvěle na všech a lichotily jim,” uzavřel návrhář Staněk.
Historická linka 42
Nové oblečení si budou moci na zaměstnancích prohlédnout například cestující historické linky tramvaje 42. Její každodenní prázdninový provoz letos začíná 1. července, jak informuje Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) na webových stránkách.
Centrem metropole bude jedenáct historických vozů jezdit od 10:00 do 18:00 hodin až do letošního 3. září. Jízdenka na uvedenou linku slouží zároveň jako jízdenka i na další historické linky číslo 41 a K a může posloužit i jako 20procentní sleva pro vstup na nejznámější pražské věže.