Zase všechno jinak. Libeňský most dostane novou podobu
foto: Magistrát hlavního města Prahy (stejně jako ostatní fotografie v článku)/Nová podoba Libeňského mostu
Rada hlavního města v pondělí schválila aktualizaci dopravně – architektonické studie celého Libeňského soumostí, které se nachází na pomezí Prahy 7 a Prahy 8. Dle slov magistrátu se díky tomu rekonstrukce urychlí a po dobu opravy bude zároveň také zachován pěší a cyklistický provoz.
Jak uvádí zástupci magistrátu v tiskovém prohlášení, nově doplněná studie obsahuje návrh komplexního řešení Libeňského soumostí a přilehlého okolí, včetně koordinací s okolními projekty v území. Dále také obsahuje přesnou specifikaci závazných architektonicko-urbanistických detailů.
„Během rekonstrukce Libeňského mostu opravíme nejcennější oblouky Pavla Janáka. Postavíme celé soumostí od Manin po Palmovku v délce 1 200 metrů včetně retenční nádrže a protipovodňových opatření a proměníme i nejbližší okolí. Most bude k sobě Pražany lákat nejen svou krásou, ale také novými místy pro odpočinek a trávení volného času. Prostory pod trámovými konstrukcemi z Janákových dochovaných skic i historickými oblouky nabídnou kavárny, obchůdky a další služby. Počítáme i s novými přístupy k vodě a skateparkem,“ uvádí v tiskovém prohlášení náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).
![most Libeň.most](//www.prahain.cz/images/files/txt/6Czvc_03_delta2.jpg)
Tato verze je přepracovanou původní studií vzniklou pro potřeby zakázky Design and Build z 18. září 2020 a nyní vznikla na základě nových požadavků a nových zjištění v průběhu již pokračujících projekčních prací v rámci zakázky Design and Build.
Radikální změny se dočká i okolí mostu
Konkrétně se jedná o zapracování požadavků majitelů dotčených pozemků, společnosti České přístavy a.s., požadavků projektanta mostních konstrukcí na změnu dimenzí a dispozic nosných prvků nových mostních konstrukcí, dispozičních požadavků projektantů na vedení inženýrských sítí a také o koordinaci projektu s navazujícími projekty v území. V neposlední řadě je přepracováno tvarové řešení nově navrhovaných částí mostu včetně řešení nebytových prostorů pod celým soumostím, včetně návrhu navazujících zpevněných ploch.
„Historické označení mostu za nerekonstruovatelný bylo pouze politickým rozhodnutím, aniž by se kdokoliv zajímal o jeho reálnou technickou kondici. My se rozhodujeme na základě dopravních průzkumů, podrobných diagnostik, statických a dynamických zkoušek a tvrdých dat. Soutěž na rekonstrukci byla unikátní taky v tom, že jsme ji nesoutěžili pouze na cenu, ale také poprvé v historii města i na délku tramvajové výluky. Ta podle původního projektu měla trvat dva až tři roky. My jsme to stáhli na jeden rok s tím, že pěší a cyklisté se přes řeku vždy dostanou přes provizorní lávku a z obou stran bude k mostu přivedená MHD,“ doplňuje náměstek Scheinherr.
Psali jsme
Michal Škapa alias Tron aktuálně dokončuje v rámci výstavy Wall Street ve Ville Pellé a stejnojmenného street art festivalu murál v pražském…
Psali jsme
Radnice sedmé městské části vyhlásila mezinárodní otevřenou architektonickou soutěž na novostavbu městského bytového domu v Holešovicích. Mělo by…
Tagy
Speciály