foto: Markéta Grušáková, PrahaIN.cz/Česká pošta, ilustrační foto
Ve čtvrtek se do redakce PrahaIN.cz dostavila velmi rozrušená, až naštvaná žena. Po chvíli byl důvod zcela jasný. Lapálie s poštou, konkrétně s pobočkou v Malešicích. Dotyčná nám během hodiny odvyprávěla příběh, který se pokusíme parafrázovat. Spolu s tím nám ukázala i všechny potřebné podklady: výpis z telefonu a potvrzující e-mail.
„Znáte to, objednáte si balík, předem ho zaplatíte, abyste na to pak nemuseli myslet. A čekáte, až vám ho přepravní společnost doručí. To se obvykle stane během pár dnů. Alespoň tak jsem na to byla zvyklá při objednávkách u různých společností. Ani jednou jsem neměla problém. Ten nastal až nyní, kdy nebyla možnost výběru a balík nám musela doručit Česká pošta,“ začala třicátnice.
Zboží si objednala v rámci slev na Black Friday ve středu 22.listopadu. Předem zaplatila a čekala. O den později se ráno ozvala DHL, že přebrala zásilku v Německu, že tam má odesílatel centrální sklady. Bylo jí také přiřazeno sledovací číslo.
Ze systému, který nám žena ukázala, vyplývá, že balíček se do České republiky dostal v pátek 24. listopadu. O den později putoval do třídícího centra a byl přepraven k dodací poště.
Symbol České pošty. Foto: PrahaIN.cz
Od té doby nic
Zopakujme, že na dodací poště by měl být od 25. listopadu. O dvanáct dní později se stále stav nezměnil. Každý den se prý jen mění oznámení, že právě probíhá příprava zásilky.
Tak dlouhá doba už jí byla podezřelá, proto se odhodlala zavolat na Českou poštu.
Podle systému zjistila, že jde o Depo v Malešické ulici v Praze 10. Na pobočku jsou vedena dvě telefonní čísla.
„Dovolat se tam ale není možné. Během dvou dnů jsem to zkoušela mnohokrát, ve středu od rána až do odpoledne, pokračovala jsem i ve čtvrtek, ale bez šance. Už jsem z toho zoufalá. Zaplatila jsem nemálo peněz a nemám balík ani peníze,“ říká.
Ukázala nám také hodnocení této pobočky na Googlu? 1,2 hvězdičky.
„Nechápu, proč mají na stránkách dva telefony, když oba mají neustále odstavené nebo hned zavěsí,“ stálo v jednom komentáři. Dohromady jich je 79 a všechny jsou identické.
Následoval hovor na zákaznickou linku České pošty.
Psali jsme
Naše redakce se nákupům České pošty věnovala vícekrát. Šlo například o smlouvy na různé strategie či konzultace, psali jsme i o večírku…
„Vyhrnu rukávy a jdu osobně!“
„Bohužel. Momentálně jsou všichni kolegové zaneprázdněni. Očekávaná doba ve frontě je od 20 do 35 minut,“ řekl jí automat.
Po 25 minutách se prý dočkala. „Tak bude asi nějaký problém. Je to už dlouho, dám vám číslo na vedení pobočky,“ sdělila paní na lince.
„Tak jsem tam volala. Bez jednoho volání celkem čtyřicetkrát pouze ve čtvrtek. Spolu se středou celkem 154krát. Nic. Nikdo to během celého dne nezvedá,“ dodala žena.
Poté volala do společnosti, u které si balík objednala.
„Rozhodně nejste první, která má s doručením od České pošty problém, volá nám někdo furt. Doporučil bych vám, ať vůbec nečekáte a na poštu si dojděte a chtějte ten balík předat,“ sdělil jí mladík po telefonu.
„Takže teď jdu od vás, vyhrnu si rukávy a jdu je tam seřvat! Pak vám zavolám!“ uzavřela dotyčná.
Redakce se na poštu snažila během její návštěvy volat několikrát, vždy bezvýsledně.