Žižkov a Karlín je znovu průchozí. Uzavírka tunelu Pražany překvapila
foto: Barbora Novotná, PrahaIN.cz/Tunel mezi Žižkovem a Karlínem
Žižkovský tunel je znovu průchozí. Uzavřen byl od 16. do 29. ledna 2023 v rámci rekonstrukce Tachovského náměstí. Oprava náměstí potrvá do léta 2023 a vyjde na 61,3 milionů korun. Znovuotevření tunelu Pražané vítají. Jedná se totiž o nejrychlejší spojení mezi Žižkovem a Karlínem. Navíc je v tunelu vstup do protiatomového bunkru.
Od 30. ledna 2023 je znovu otevřen Žižkovský tunel. Ten své jméno získal v roce 2014, protože nejlépe spojuje Žižkov s Karlínem. Uzavřen byl od 16. ledna kvůli opravě vstupního portálu, který podle serveru prý ale není stále dokončen. Oprava vstupu je součástí rekonstrukce celého Tachovského náměstí, které najdeme na jižní (žižkovské) straně tunelu.
Pokračující rekonstrukce Tachovského náměstí se zastaví letos v létě. Projekt bude stát 61,3 milionů korun bez DPH a postará se o něj ateliér OV-A, který s projektem přišel už v roce 2013. Po rekonstrukci vznikne na náměstí prostor, kam si přilehlé restaurace mohou postavit lavičky pro své hosty. Zasazeny budou i nové stromy.
Psali jsme
Žižkovský tunel bude úplně uzavřen pro chodce i cyklisty od pondělí 16. ledna až do neděle 29. ledna 2023. Důvodem je oprava vstupního jižního…
Uzavření komplikuje lidem život
Tunel využívá řada lidí jako zkratku. Pomocí průchodu se dá dostat do Karlína zhruba za 3 minuty, místo 13minutové cesty hromadnou dopravou. Jeho rekonstrukce tak některé překvapila. „V sobotu 22. ledna jsem měl sraz s kamarády v jedné z karlínských hospod. Bylo celkem pozdě a mně se vybil telefon. Šel jsem z jiné hospody, která byla na ulici Koněvova. Když jsem dorazil k tunelu, dozvěděl jsem se, že je zavřený. Než jsem se pomocí autobusů dostal do Karlína, přátelé už byli pryč,“ říká Pavel Bůžek, který dodává, že si uzavírky stejný den nevšimla ani jeho těhotná přítelkyně.
Tunel je zároveň vstupem do protiatomového bunkru
Během svého slavnostního otevření v roce 1951 se předpokládalo, že bude tunel sloužit i jako dopravní spoj pro automobily. To se nikdy nestalo a 303 metrů dlouhý průchod mezi Karlínem a Žižkovem zůstal přístupný pouze chodcům a cyklistům.
Kromě zkratky slouží tunel jako jeden ze čtyř vchodů do protiatomového krytu, do kterého by se mělo vejít až 1.200 lidí. Ti zde získají provozuschopný úkryt před nebezpečím. Jídlo a pití si do krytu musí občané přinést vlastní.
Tagy
Speciály