foto: čtenář PrahaIn.cz/Přesun po sedmnácti hodinách.
Od ranních hodin se věnujeme odletu klientů CK Exim Tours, která spadá pod Der Touristik. Jak jsme uvedli v předešlém článku, lidé měli odletět z dovolené na Mallorce do Prahy v 1:55 v noci na čtvrtek.
Kvůli problémům s letadlem si dovolenou o další den nedobrovolně prodloužili a stále zůstávají na Baleárských ostrovech.
Kolem poledního dostali cestující informace, že let QS2003 z Mallorky do Prahy byl odložen z důvodu nutné kontroly poté, co letadla při příletu na Mallorcu proletěla oblačností kontaminovanou pískem a klienti jsou překnihováni na večerní linku QS1165 z Mallorky do Prahy s odletem v 21:20 místního času.
Jak situace pokračovala?
Až před třetí hodinou odpolední je pracovník letiště vedl velmi svižným krokem přes dlouhou halu, a to včetně dětí a seniorky o berlích, aniž by se věnoval tomu, zda jej všichni cestující následují. Ti ho museli opakovaně brzdit, ať počká. Na přepážce dostali vouchery na hotel. Poté cestující čekali na autobus, který je měl odvést. Vzhledem k množství turistů byli rozděleni do skupin.
Kvapný přesun z letištní haly. Foto: PrahaIN.cz
„Jsme vyčerpaní.“
Do autobusů nastoupili před 16:00 a vůbec prý netušili, zda se informace o hotelu dostala všem, protože slíbená SMS o hotelu nikomu z nich nedorazila. Jedna z cestujících nám telefonicky popsala, že už jsou velmi vyčerpání.
„Přestože nás vezou na hotel, nebudeme se mít ani do čeho převléci, protože jsme bez zavazadel. Ta zůstala odbavená v útrobách letiště. To se pochopitelně týká i dětí,“ řekla naší redakci.
Na informace uvedené tiskovou mluvčí společnosti Smartwings a tiskovým mluvčím Der Touristik reagovala další cestující, Jana Větrovcová, v diskuzi pod naším článkem:
„Komunikace s CK: dvakrát SMS o zpoždění letu. Vše komunikovali sami cestující. To, že se to dělo většině letů, není vůbec pravda. Většina letů, byť se zpožděním, odletěla. Na hotel nás vezou v 15:40 a polovina cestujících chybí, protože info o hotelu nikdo nedostal. Na letišti jsme byli téměř sedmnáct hodin naprosto bez informací. Let je naplánován na 21:10 a my jedeme na hotel téměř v 16:00.”
Čekání na hotel. Foto: PrahaIN.cz
Nikdo nic neví
Momentálně jsou podle našich zjištění cestující „ubytováni“ v hotelu Seramar Luna. Na recepci vše zařizovala jedna z turistek hovořící španělsky. Delegátka cestovní kanceláře se totiž ani po sedmnácti hodinách nedostavila.
„Na infolince nám jen opakují, že situaci řeší,“ popsala jedna z cestujících pro PrahaIN.cz.
Večeře by měla být pro klienty zajištěna na hotelu, ale jak uvedla další Češka na místě, ani po 17:00 nikdo neví, v kolik se má dojít na recepci a odjet zpátky na letiště.
Vývoj budeme aktualizovat.