Ztracený balíček z Amazonu za 490 korun? „Podvod!“ hlásí noví a noví zákazníci

23. 03. 202318:18
Ztracený balíček z Amazonu za 490 korun? „Podvod!“ hlásí noví a noví zákazníci
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz /Rybná ulice v centru Prahy. Odsud mají „dárkový“ byznys řídit.

AKTUALIZOVÁNO: Zní to zajímavě. Za necelou pětistovku si objednáte balíček, ve kterém nevíte, co je. To zjistíte až poté, co ho zaplatíte a vyzvednete. Společnost slibuje několikanásobně větší hodnotu věcí, než kolik vás to bude stát. Prý můžete ušetřit až tisíce korun. O co jde? Takzvané ztracené balíčky jsou populární ve světě. Nevyzvednutý nebo ztracený balíček například z Amazonu, eBay nebo Číny si ale můžete objednat i v Čechách.Na společnost, která toto nabízí, nás upozornilo několik čtenářů. Sami jsme kampaň zaregistrovali také.

Na společnost, která toto nabízí, nás upozornilo několik čtenářů. Sami jsme kampaň zaregistrovali také.

Třeba e-shop Recentia nabízí „AKU nářadí, různé vychytávky do domácnosti a tak podobně.“ Provozuje ho Bombex Company s.r.o. Michala Frieba a Jiřího Hona. Sídlí v centru Prahy v Rybné ulici. Působí od roku 2019, kdy se ještě jmenovala Rumble stories s.r.o., koncem minulého roku se přejmenovala.

Na internetu je k dohledání více než stovka stížností na společnost, a to jak pod starým jménem, tak i pod aktuálním. Většinou se hovoří o nekvalitním a nefunkčním zboží. Firma se zákazníky prý nekomunikuje, peníze za reklamaci nevrací. Většina zboží byla zakoupena na serveru Nakupdarek.cz.

Ten však nefunguje. „Omlouvám se, ale ukončili jsme provoz,“ píše se na stánkách s tím, že jsou nefunkční od 12. března 2023.

Nejde ale jen o e-shop Recentia.

Podvod, podvod, podvod

Podobné zboží si můžete objednat také ze serveru Levneji.cz. Ten je nabízí pod názvem „Amazing mystery box“. Web provozuje společnost Little Big Store Michala Čorňáka. Shodou okolností se stejným sídlem jako obě dříve zmíněné společnosti. A i na ni jsou stovky negativních recenzí.

Do čtyřpatrového domu jsme se ve středu vypravili, nikoho jsme zde ale nenašli. Některé zvonky byly nečitelné, jiné poškozené.

Vraťme se ale k nabízeným balíčkům.

„Konečně i v Česku! Nevyzvednuté balíčky z celého světa konkrétně z e-shopu Amazon, Ebay či nevyzvednuté zásilky z Číny plné překvapení, které vám udělají radost,“ píše se u nabídky spolu s fotografií zabalených balíčků.

Jednu zásilku lze zakoupit za 490 korun, dvě za 890, deset za 3.490 a 30 balíčku vás vyjde na 9.990 korun. Plus doprava skrz zásilkovou firmu PPL.

Společnost hovoří o tisíci spokojených zákaznících. Recenzí na stránkách, kde si můžete objednat balíček, je pouze šest. Všechny mají nejvyšší počet hvězdiček. A názory jsou vesměs stejné. „Balíčky měly mnohonásobně větší hodnotu než pořizovací cena,“ píše se v jedné.

Na dané adrese má sedět nespočet firem.  Foto: PrahaIN.cz

Pletené legíny za 570 korun

Poněkud odlišné už jsou recenze na serveru Heureka.cz.

„Jsou to normální šmejdi. Ztracený balíček z celého světa za 1.110 korun. A přišel mi balík za 250 korun, a to ještě přeháním cenu. Nekupovat!“ kontruje jedna z nich.

Další si stěžuje, že mu za 570 korun přišla „čepice od ťamanů za 50 korun“.

Není ale jediný, kdo hovoří o hodnotě zboží za zhruba padesát korun.

„Jsou to podvodníci, kteří vydělávají na lidské hlouposti,“ stojí v komentáři. „Dávám dohromady důkazy pro zaslání podnětu na obchodní inspekci. Zabraňme tomu, aby byli další zákazníci oklamáni,“ píše jiný stěžovatel.

Firmu jsme opakovaně zkoušeli kontaktovat a získat její stanovisko.

Na e-maily nikdo neodpovídá a dovolat se na infolinku je nemožné. Spojení jsme se za poslechu stále se opakujících melodií nedočkali ani po několika minutách.

Po vydání materiálu dorazila odpověď.

„Pardon, že odpovídáme až nyní, Váš email byl zařazen ve SPAMU. Je možné, že lidem chodí věci z Číny, nicméně, takto byl produkt i nazván, že obsahují zásilky z Číny. Zaznamenali jsme pár negativních ohlasů. Všem zákazníkům, kteří nejsou spokojeni navrhujeme řešení, že pokud nejsou spokojeni, mohou zboží v zákonné lhůtě 14 dnů vrátit a my jim vrátíme peníze. Zde zasíláme odkaz pro téměř 5 tisíc ověřených zákazníků. Na Heurece nám neustále píše jeden nespokojený zákazník více negativních recenzí, můžete si všimnout, že recenze nejsou ověřené, velice nás to mrzí, zákazníkovi jsme nabízeli, ať zboží vrátí a my mu vrátíme peníze, nicméně tento návrh odmítl a požaduje vrácení peněz bez vrácení zboží. Nyní tento problém řešíme přímo s Heurekou. U nás je na prvním místě spokojenost zákazníka, i když víme, že nikdy se všem zákazníkům nezavděčíme, ale děláme pro to maximum,“ uvedl pro PrahaIN.cz Jiří ze zákaznického servisu Recentia.cz.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných